כיווץ שרירים – שרירים תפוסים

כיווצי שרירים הגנתיים וכיווצי שרירים מאוחרים

אתם סובלים משרירים תפוסים? כיווץ שרירים אשר גורם לכם כאבים ומגבלות תנועה? אני יכולה לסייע לכם, בעזרת עיסוי רפואי משולב. לאפשר לשרירים לשוב למצבם הטבעי. להקל באופן משמעותי, בטווח זמן קצר יחסית, על רמת הכאב, לשפר טווחי תנועה ולחזור לחיי היומיום להם הייתם רגילים.

אורית קינן מעסה מקצועית ומטפלת אנרגטית ורגשית. בעלת ניסיון רב שנים בטיפול ומניעת מצבים אקוטיים וכרוניים, שמקורם בשרירים תפוסים. טיפול בבעיות שלד ומפרקים כולל בעיות בלט ופריצת דיסק ועוד. לפרטים נוספים התקשרו: 052-877-7434 או דרך צור קשר.

מה זה שרירים תפוסים – כיווץ שרירים?

כיווץ שרירים - שרירים תפוסיםהמונח “שרירים תפוסים” הינו מונח עממי הבא לתאר תחושה של כיווץ שרירים, מתח שרירי גבוה מלווה בכאב והגבלה תנועתית. לעיתים מגבלות תנועתיות וכאבים אלה, אינם מאפשרים לנו לתפקד בחיי היומיום, ללא סבל הנלווה לביצוע מטלות שגרתיות ופשוטות. במקרים רבים הכאבים יכולים גם לנטרל אותנו זמנית מהיכולת לתפקד ולצאת לעבודה.

הסיבות למצבי כיווץ שרירים או שרירים תפוסים, הינן רבות ומגוונות:

מתח נפשי ופיזי, יציבה לא נכונה, ישיבה מרובה, חוסר פעילות פיזי, פעילות פיזית חריפה( אינטנסיבית), טראומה, הריון, כאבי שרירים על רקע נוירולוגי, תזונה לא מאוזנת למשל מחסור ויטמינים ומינרלים. למשל חסר בויטמין B12 ומגנזיום.

כמו כן מצבים של דלקות שרירים כתוצאה מפעילות מכנית חוזרת. לדוגמא: שימוש רציף וממושך בעכבר ומקלדת. ישיבה ממושכת ולא נכונה מול המחשב. נשיאת ממושכת של משא כבד (נפוץ אצל חיילים). גם הצטברות רעלנים יכולים להביא לשרירים תפוסים. ישנן מחלות כרונית כמו פיברומיאלגיה שגם הן מלוות בכיווץ שרירים באזורים שונים.

דוגמא לשני מצבים ספציפיים של כיווץ שרירים:

1. כיווץ שרירים הגנתי. 2. כאבי שרירים מאוחרים כתוצאה משרירים תפוסים.

כיווץ שרירים הגנתי:

כיווץ זה אינו בהכרח תולדה של פעילות פיזית מאומצת. זהו מצב בו השריר נתפס ומתכווץ כתולדה של תנועה לא נכונה במפרק. תנועה לא טובה זאת גורמת לגוף להפעיל מנגנון הגנה עצמי, הפועל ברמת התא. מנגנון הגנה חשוב מאוד ויעיל, לשמירה על השלד והרקמות הרכות (שרירים, גידים ורצועות). מטרתו של כיווץ שרירים הגנתי, הינה להגן ולמנוע פציעה, פגיעה חמורה בהרבה.

שרירים תפוסים בצוואר בתגובה ל”צליפת שוט”. זהו כיווץ שרירים הגנתי בעורף, אשר מופיע ברוב המקרים, אצל אדם שהיה מעורב בתאונת דרכים עם רכבו שתוצאותיה בלימה פתאומית ובלתי צפוייה. תפקידו של כיווץ השריר במקרה זה, הוא להגן על חוליות הצוואר.

שרירים תפוסים אלה, פעמים רבות מצילים ומונעים פגיעה משמעותית וחמורה בעמוד השדרה. למרות הכאבים ואי הנוחות המתלווים למצב זה. זאת היא תגובה אינסטינקטיבית מבורכת.

שרירים תפוסים מחוסר נוזלים או התייבשות – כיווץ שרירים הגנתי יכול להופיע עקב חוסר נוזלים או מחסור במלחים הנחוצים לפעילותה הפיזיולוגית התקינה של רקמת השריר.

גם פעילות פיזית מאומצת מדי ועומס על השרירים. יכולה להוביל לשרירים תפוסים מאוד. גם כאן מדובר בתופעה מוכרת ונפוצה, המתאימה לקטגוריה של כיווץ הגנתי.

חשוב לומר כי כיווץ הגנתי הוא תגובה ספונטנית, אינסטינקטיבית וטבעית הנוצרת באופן מיידי כתגובה למצבים שהוזכרו. הדרך הטובה ביותר למנוע את החמרת הכיווץ (והכאב הנלווה), אשר מתרחשת לעיתים בימים שלאחר המצב הראשוני ללא טיפול הולם. היא למתוח את השריר באיטיות ועדינות באופן מיידי. ברוב המקרים נדרש עיסוי רפואי משולב ומקצועי להחזרת המצב לקדמותו.

כאבי שרירים מאוחרים כתוצאה משרירים תפוסים:

כאבי שרירים אלה נוצרים מהצטברויות של פסולת מטבולית שהינה תוצאה של פעילות פיזית, שרירית. מצב זה מתרחש כתוצאה מחומצת חלב אשר מצטברת בתאי השריר. היווצרות חומצת חלב הינה תוצר טבעי של פעילות השריר.

חשוב לציין שחומצת החלב מתנקה ויוצאת מן הגוף בתהליכי חילוף החומרים הטבעיים, במהלך של כמה שעות עד מספר ימים לאחר הפעילות השרירית המאומצת.

סיבה נוספת לכאבי שרירים מאוחרים וממושכים נפוצים ביותר הינה פגיעה ברקמת השריר. כתוצאה מפעילות שרירית אינטנסיבית נוצרים קרעים מיקרוסקופים ברקמת השריר. קרעים אלה גורמים להתפתחות של דלקת המלווה בכאב ולעיתים אדמומיות ונפיחות. אשר גורם ללחץ על העצבים הסמוכים לשריר אשר מגרים ומעוררים את תחושת הכאב.

חשוב לציין כי גם זאת תגובה הגנתית של המערכת הפיזיולוגית. מטרת הדלקת הינה לסלק את התאים הפגועים ולאפשר תיקון והחלפת התאים ובנייה מחדש של הסיבים השרירים, בתהליכים המטבוליים הטבעיים.

אתם סובלים משרירים תפוסים? כיווץ שרירים אשר גורם לכם כאבים ומגבלות תנועה? אני יכולה לסייע לכם, בעזרת עיסוי רפואי משולב וטכניקות טיפול רבות נוספות בהן אני נעזרת. ולאפשר לשרירים שלכם לשוב למצבם הטבעי. להקל באופן משמעותי, בטווח זמן קצר יחסית, על רמת הכאב, לשפר טווחי תנועה ולחזור לחיי היומיום להם הייתם רגילים.

לפרטים נוספים, התייעצות לגבי מצבכם וקביעת מועד לטיפול, התקשרו: 052-877-7434 או פנו אלי דרך צור קשר. אשמח להיות לעזר.