logo

יש לתאם טיפול מראש

לתיאום לחצו כאן

כתובת

רחוב מרים 6, רמת-גן

שריר תפוס בחזה

שריר תפוס בחזה

סובלים ממגבלת תנועה או כאב בגלל שרירי החזה תפוסים?

ניתן לטפל בשריר תפוס בחזה בעזרת מגוון טכניקות טיפוליות

שריר תפוס בחזה אינו בהכרח מצביע על בעיה לבבית. זהו מצב שהרבה אנשים סובלים ממנו. לפעמים אפילו ללא סיבה לכאורה. הרבה אנשים מגיעים אלי בשל תלונות על כאבים באזור בית החזה – קדמי ו/או אחורי. התלונות האופייניות הן בדרך כלל על שרירי בית החזה תפוסים, שריר תפוס בשכמה, צלעות תפוסות (שרירים בין צלעיים תפוסים).

מצבים אלה של שריר תפוס בחזה, מביאים אתם אי נוחות רבה ועלולים להגביל אותנו גם במהלך פעולות פשוטות ויומיומיות. פעולות כמו ישיבה, קושי בלבישת חולצה, הרמת קומקום במטבח, עבודה על מקלדת המחשב. במקרים רבים מתעורר קושי מלווה בכאב אפילו בפעולת הנשימה – פעולה אינסטינקטיבית, טבעית ובסיסית.

סובלים משריר תפוס בחזה? חשים בכאבים ומגבלה תנועתי? חווים שרירים תפוסים? בעזרת עיסוי רפואי משולב אני יכולה להקל ולסייע לכם בהתמודדות, לשחרר את השריר, לצאת ממעגל הכאב ולהחזיר לכם את יכולת התנועה המלאה. אני משתמשת במגוון טכניקות בהתאם למצב המטופל וצורכי הטיפול. אשמח לעזור לכם. התקשרו אלי לקביעת תור: 052-877-7434 או שלחו את הפרטים דרך צור קשר. אחזור אליכם בהקדם האפשרי.

שרירי חזה פתוסים

מה באמת קורה כשאנחנו מרגישים שריר חזה תפוס?

למה אנו חשים מוגבלות תנועה וכאבים?

בית החזה שלנו מכיל איברים רבים וחיוניים ביותר כמו הלב וכלי הדם הגדולים. הריאות ודרכי הנשימה והוושט. בבית החזה מצויים שרירים, גידים, רצועות ועצמות. כל אחד מגורמים אלה יכול לעורר, לגרום להופעת כאב באזור בית החזה.

כמו כן, גורמי הכאב מתפרסים על מנעד רחב של מצבי חולי, שעלולים להיות הגורם הישיר ו/או העקיף המעורר את תחושת הכאב ומוגבלות התנועה.

למשל: מחלות לב שונות. מחלות ריאות שונות. בעיות בכלי הדם הגדולים. בעיות "מוסקולו סקלטליות" – הווה אומר בעיות הקשורות לשרירים, גידים, רצועות ועצמות. בעיות בדרכי העיכול. שלבקת חוגרת. מתח, חרדה, דיכאון.

לכן, חשוב כי כאשר מגיע אלי מטופל עם תלונה על שריר תפוס בחזה או כאב באזור בית החזה, נכיר באפשרויות השונות ונדע לעשות הבחנה נכונה לגבי מקור הכאב, הבעיה וזאת בהנחה כי לא מדובר באירוע לבבי.

אני אתייחס באופן מפורט וספציפי לבעיות שרירים, גידים, רצועות ועצמות (מוסקולו סקלטליות). בעיות אשר ברובן מופיעות עקב תזוזה לא טובה של חוליה בגב העליון, שחיקת סחוס, מתיחה של אחד הגידים הפועלים על הגב העליון, נזק עצבי על רקע של פגיעה בדיסק, שרירים מכווצים, שרירים מתוחים או דלקת ברקמת השריר.

שריר בית החזה תפוס

אזור חשוב זה של בית החזה מכיל את הלב והריאות. איברים חיוניים אלה ממוקמים בתוך כלוב הצלעות בבית החזה. מיקומם מספק להם הגנה לצד שרירים אשר משתתפים בפעולת הנשימה וההנעה של אברי הגוף. לפעולתו התקינה, החופשית ונטולת הכאב של אזור בית החזה השפעה ישירה על ביצוע פעולות פשוטות ואף המורכבות ביותר.

שריר תפוס בחזהישנם שני סוגי שרירים: 1. שרירים משורטטים .2. שרירים חלקים.

השרירים המשורטטים הם שרירי השלד, המחברים בדרך כלל בין שתי עצמות. יש להם מבנה סיבי היוצר קווים ישרים, מבנה שקשור בתנועת כיווץ השריר. פעולת השריר מתבצעת ע"י שימוש באנרגיה המצויה בתאי השריר. שימוש בשריר גורם לו להתכווץ באופן טבעי.

לאחר כל פעילות פיזית. למשל כמו זו שאנו עושים במכון כושר אך גם לאחר פעילות יומיומית מאומצת או כזאת החוזרת על עצמה. סיבי שריר השלד מתעבים. התעבות זו היא זו שנותנת לשריר כח רב יותר.

כאשר איננו מפעילים את השריר, סיבי השריר קטנים בהדרגה וחלה ירידה בכוח השריר בהם (תופעה מוכרת לכל מי שעוסק בפיתוח שרירים או בעבודה פיזית).

בזמן פעילות גופנית או תנועה רפטטיבית (חזרתית) אינטנסיבית, השרירים יכולים להיפגע די בקלות, וזאת כי רקמת השריר נחשפת להיווצרותם של קרעים קטנים. קרעים הנגרמים כתוצאה מהעומס הרב המופעל על השריר וכן על הגידים והרצועות.

קרעים אלה הינם קרעים מיקרוסקופיים זעירים והם אינם גורמים נזק ארוך טווח. אולם לעיתים קרעים אלה בעיקר לאחר פעילות מוגברת וקיצונית עלולים לפתח דלקת מקומית מלווה בעליה קלה של טמפרטורת השריר. מצב זה הוא אשר גורם להופעה של כאב ואף הגבלות בטווחי התנועה.

זאת היא תגובה טבעית צפוייה ולא מסוכנת של הגוף. תגובה זאת, למשל של שריר תפוס בחזה, מהווה חלק בלתי נפרד מתהליך ההסתגלות של השריר למאמץ הנדרש ממנו באימון או בעבודה. תהליך טבעי זה משפר ומפתח את יכולת כיווץ השריר בפעילות מאומצת ממושכת.

דוגמאות לשריר תפוס עד כי מתעוררים צורך בהתערבות טיפולית

כאשר אנו מפעילים את השריר באופן קיצוני ובלתי מבוקר, הוא יכול להיקרע – מצב בו מופיע כאב חזק וחד אשר מביא למגבלת תפקוד של איבר בו הוא נמצא.

שריר תפוס בחזה – (כיווץ שריר החזה), שריר תפוס בשכמה. תופעה זאת נגרמת לעיתים, לאחר הפעלה לא נכונה, ממושכת של השריר, לעיתים פעולה יומיומית. לדוגמא: כיווץ, שריר תפוס בחזה. השרירים תפוסים עקב ישיבה ממושכת מול מסך ועבודת עכבר רפטטיבית. שינה בתנוחה לא טובה. הרמת משקולות באופן שאינו מתאים ומבוקר לחוזקו של השריר, או עקב תנועה פתאומית וחריגה.

במקרים אלה, סיבי השריר התכווצו באופן קיצוני והשריר מתקשה להרפות ולחזור למצבו הטבעי.

אנשים העוסקים בפעילות ספורטיבית לעיתים, חווים כיווצי שרירים חריפים, לאחר פעילות אינטנסיבית משום שהאנרגיה הזמינה האחראית להרפיית השריר נגמרת וכך השרירים נשארים תפוסים ומכווצים.

דלקת בשריר: כאשר ישנם נזקים מתמשכים ברקמת השריר, יכולה להיווצר דלקת כרונית. הדלקת מתבטאת בנוכחות של תאים דלקתיים, בבצקת ונפיחות המביאות איתן כאבים חריפים, מגבלות תפקודיות ולעיתים שיבוש משמעותי בתפקודי יומיום.

מתיחת שרירים: נגרמת לאחר תנועה קיצונית ולא טובה. סיבי השריר נמתחים מעבר לאורכם הטבעי, מה שעלול לגרום להיווצרות של קרעים בסיבי השריר, להופעת כאב רב. תקופת החלמה במצב זה היא יחסית ארוכה.

חשוב מאוד להבחין בין מתיחת שריר לבין כיווץ שריר כאשר ניגשים לטפל ולהקל על הכאב.

סובלים משריר תפוס בחזה? חשים בכאבים ומגבלה תנועתי? חווים שרירים תפוסים? בעזרת עיסוי רפואי משולב אני יכולה להקל ולסייע לכם בהתמודדות, לשחרר את השריר, לצאת ממעגל הכאב ולהחזיר לכם את יכולת התנועה המלאה. אני משתמשת במגוון טכניקות בהתאם למצב וצורכי הטיפול. אשמח לעזור לכם. התקשרו אלי לקביעת תור: 052-877-7434 או שלחו את הפרטים דרך צור קשר. אחזור אליכם בהקדם האפשרי.

התקשרו אלינו עכשיו לתיאום עיסוי לשריר תפוס בחזה!

052-877-7434

טיפול מלא

אורך הטיפול: 1:30

עלות הטיפול: ₪350.00

טיפול קצר

אורך הטיפול: 1:00

עלות הטיפול: ₪250.00

טיפול מלא

משך הטיפול: 1:30
350
  • טיפול מלא באורך שעה וחצי.

טיפול קצר

משך הטיפול: 1:00
250
  • טיפול קצר באורך שעה.

מרגישים עייפים מאורח החיים המודרני של עבודה, משפחה ומירוץ החיים?

אל תהססו להרים אלינו טלפון, ונשמח לקבוע עבורכם פגישת עיסוי בהתאמה אישית לצרכיכם!

מה הלקוחות מספרים עלינו:

Rhode Gentlebear
Rhode Gentlebear
Read More
Man rarely acknowledge how much they love to get a massage… But I want to say, that without my afterwork Friday massage sessions here, my productivity would’ve been so much lower…

לצפייה ברשימה המלאה של טכניקות העיסוי השונות איתן אני עובדת:

Call Now Button